2012. április 7., szombat

Medvehagymás pogácsa

A tavasz slágere a medvehagyma, úgy látom, hogy egyre többen szedik és használják ezt a növényt. Így hát engem is elkapott a láz, és csütörtökön munka után elmentem egy kis begyűjtő túrára, mielőtt még a jó idő hatására elvirágozna.
Szerencsére a Mecsekben rengeteg található belőle - én Orfű felé vettem az irányt, és egy autós pihenőben hagyva a kocsit bevetődtem a sűrűbe. Igazán szép látvány volt, amerre a szem ellátott, zöld medvehagyma takaró borította a talajt.




Pogácsát sütöttem a mai nap, a húsvéti előkészületek közepette. Ehhez csak egy maroknyi medvehagyma szükségeltetett, a többit majd elrakom fagyasztóba, és más dolgokat is kipróbálok vele a későbbiekben.
A pogácsához a sajtos kifli receptjéből indultam ki, de mivel ez az első próbálkozásom medvehagyma-ügyben, csak egy fél adagot készítettem tesztképpen.
Tehát 40 dkg lisztből, fél kocka élesztővel, 2 dl tejjel, 1 tojással és 0,75 dl olajjal tésztát dagasztottam. Nem kelesztettem, hanem rögtön kisodortam. Aztán fél margarint (szoba hőmérsékletűt a könnyebb eloszlatás érdekében) kikevertem fél evőkanál sóval, ebbe került még egy marék medvehagyma jól felaprítva. A kinyújtott tésztára rákentem a medvehagymás margarin felét.


Behajtottam a tészta egyharmadát, majd erre ráhajtottam a másik egyharmadot is. Elfordítottam a tésztát, ugyanezt megismételtem, majd így pihent a tésztám 15 percet.

A negyed óra lejárta után újra kinyújtottam a tésztát, megkentem a fűszeres margarinnal, és megismételtem a hajtogatást, és a 15 perces pihentetést, majd kinyújtottam a tésztát, bevagdaltam a tetejét, megkentem tojással.

 Nem volt kedvem a szaggatással bajlódni, ezért pizzavágóval rudakat vágtam, és sütőpapírral bélelt tepsiben sütöttem pirosra a pogácsákat.



Ilyen lett a végeredmény. Nagyon finom lett, hamar elfogyott az egész...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése