2013. április 28., vasárnap

Lúdláb torta

Amikor hajtás van a munkában, elég sok csoki fogy, hogy egy kicsit pótoljuk az elveszett energiákat. És persze fogy a süti is, szigorúan valami csokis változat. Ilyenkor a közeli üzletben leginkább lúdláb tortát szoktunk venni, amiről mindig azt gondoltam: ahhoz képest, hogy cukrászdában készült, igazán finom. Ez viszont csak addig volt érvényes, amíg nem kaptam meg a kolléganőmtől a receptet, és el nem készítettem otthon. Azóta egyébként már számtalan alkalommal elkészült mindenki megelégedésére.
Nagyon egyszerű sütemény, nem igényel sok időt.
Az alaphoz 4 tojásból kakaós piskótát készítettem.
A krémhez egy vanília pudingot és 1 púpos evőkanál kakaót kikevertem 3,5 dl tejjel, majd felraktam főni. Amikor a tej felmelegedett, hozzá adtam még 5 deka összetört csokit, majd sűrűre főztem a pudingot. Kihűtöttem, majd 20 dkg puha margarint, 12 dkg cukrot és a csoki pudingot habosra kevertem, lecsepegtetett meggybefőttet kevertem bele, majd a kakaós piskótán elegyengettem. Ezt bevontam 10 dkg olvasztott csokival (amibe 2-3 evőkanál étolajat is kevertem), majd a hűtőbe raktam néhány órára.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése