2013. június 23., vasárnap

Bohóc torta



Unokahúgom első születésnapja volt a múlt héten, amire mindenképpen egy szép tortával szerettem volna kedveskedni. Különböző netes oldalakon kutakodtam jó ötletért, ahol igazán zavarba ejtő volt a választék babáknak való tortákból. Végül is egy bohócot választottam, amiről azt gondoltam, el tudnám készíteni. Legalábbis nagyon reménykedtem ebben. De mivel a cukormázak készítése terén csak egy alkalommal próbálkoztam - és akkor nem bevontam a tortát, csak virágdíszeket készítettem - izgatottan vártam, mit tudok alkotni.
Az ízesítés most nem kapott olyan nagy hangsúlyt, inkább a látványra koncentráltam. Hosszas hezitálás után úgy döntöttem gesztenyés lesz, amiről tudtam, hogy mindenki szereti, és még az ünnepelt is kaphat belőle néhány falatot.

A piskóta a szokásos tortához használt tészta recept szerint készült:
4 tojás fehérjét habosra kevertem, majd hozzá adtam 20 dkg cukrot, majd amikor ezt is jól elkevertem benne, jöhettek egyenként a tojás sárgák. Kanalanként hozzá adtam még 1 dl étolajat, 1 dl meleg vizet, majd 25 dkg lisztet és egy sütőport. Normál méretű torta formában lassan megsütöttem.

Amikor a piskóta kihűlt, ketté vágtam és a következő krémmel töltöttem meg:
15 dkg margarint habosra kevertem 10 dkg cukorral, majd hozzá kevertem 25 dkg ricottát és tovább habosítottam néhány percig. Végül 25 dkg gesztenye masszát kevertem bele.

A megtöltött tortát hűtőbe raktam, és nekiláttam a cukormáz elkészítésének:
6 evőkanál vizet 1 kanál zselatin porral elkevertem, majd takarék lángon felmelegítettem. Ekkor hozzá adtam 2 evőkanál olvasztott margarint és 1 kanál mézet, és ezeket is jól elkevertem. A tűzről levéve lassan adagoltam hozzá a porcukrot - ehhez a mennyiséghez nagyjából fél kilóra volt szükség. Amikor összegyúrtam a masszát, hűtőbe raktam pihenni (a színezés csak a felhasználás előtt történt lévén, hogy sokféle színre volt szükségem).
A torta befejezése másnapra maradt - időzavar miatt.
Elsőként 1 margarin kikevertem habosra némi cukorral, ezzel vontam be kívülről a tortát - így a cukor masszának volt mihez tapadni. Vissza raktam a hűtőbe, hogy dermedjen meg a máz, addig neki láttam a cukormáz színezésének.
A hűtőben töltött hosszú óráknak köszönhetően kissé merev volt a massza, de szép lassan, a kezem melegétől megpuhult, így bele tudtam gyúrni a színezőt. Az alap márványos lett, piros és sárga masszát gyúrtam össze, majd ezt sodortam megfelelő nagyságúra, és elsimítottam a tortámon.
Ezt követte a bohóc arca: először megrajzoltam egy sütőpapírra amit elképzeltem, majd mindig a kisodort cukormázra tettem, hústűvel átböködtem a körvonalat, és szikével kivágtam formát.
Lehet, hogy van ennek valami profibb technikája, de nekem ez jónak tűnt, ennél maradtam :)
Apránként kialakult a bohóc arca, és pedig kezdtem megkönnyebbülni, hogy sikerülni fog.
Amikor rákerültek a szemek, a száj, orr, már csak a haja maradt hátra.
Ehhez ismét margarint kevertem ki porcukorral, amit megszíneztem. Hűtőbe raktam néhány órára, aztán habzsák segítségével  elkészítettem a haját, majd ezt követően a kalapját (egy fagyi tölcsérből készült).

Majdnem kész


  
Elkészült
Elég időigényes volt a torta elkészítése - talán az efféle dekorációban járatlanságom miatt - de mindeképpen örülök, hogy bele vágtam. Abban is biztos vagyok, hogy nem ez volt az utolsó alkalom, amikor ilyen dekor tortát készítettem, mindenképpen szeretném még magam kipróbálni ebben a műfajban.
Ez a bohóc mindenkinek nagyon tetszett, bár az ünnepelt - el nem ítélhető módon - az ajándék játékokat jobban értékelte :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése