2013. július 14., vasárnap

Cukkinis piskóta

Itt van a cukkini szezon, és szerencsénkre jó néhány bokor van a kertünkben, telis-tele terméssel. A szokásos rántott cukkini és a főzelék mellett most egy újdonságot készítettem. Még soha nem használtam cukkinit édességbe noha tudtam, hogy például a krumplihoz hasonlóan ez a zöldség is felhasználható süteményhez.

A piskóta hozzávalói:
15 dkg margarin
15 dkg cukor
3 tojás
18 dkg liszt
2 dkg kakaópor
fél csomag sütőpor
30 dkg reszelt cukkini
mazsola
vágott dió

A cukrot a margarinnal kikevertem, majd egyesével hozzá adtam a tojásokat, és az egészet habosra kevertem. Eztán került bele a liszt, sütőpor, kakaó, cukkini, 2-2 marék mazsola illetve vágott dió. Az egészet jól átkevertem, majd sütőpapírral bélelt tepsibe simítottam, és nem túl forró sütőben megsütöttem. Lassan sütöttem, mert elég vastag a tészta - az állaga nagyon jó lett, nem száradt ki. Tálaláskor lehet porcukrozni a tetejét, de én ezt mellőztem, mert nem vagyok híve.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése